Tarta sarata cu parfum de busuioc

tarta sarata cu busuioc

M-am sucit, m-am invartit si pana la urma m-am hotarat: gata, a venitul momentul sa te invit in gradina mea virtuala si reala, un spatiu unde putem sta in tihna la taclale, impartasi retete, povesti de calatorie, carti, filme, secrete de infrumusetare naturala. De fapt de azi voi posta aici tot ceea ce gaseai inainte pe blogul matrioskadventures…aceeasi Marie, ups Ancuta cu alta blog-palarie. Sper sa-ti faca placere, te astept!
Pentru petrecerea de inaugurare a gradinei Ancutei am pregatit o tarta sarata cu parfum de busuioc.

Rasfoind o revista cu retete mi-au cazut ochii pe o fotografie cu o originala tarta sarata de culoare verde cu parfum de busuioc, mi-am zis ca trebuie s-o incerc imediat. Dubiul daca si gustul este pe masura aspectului(evident in revista tarta arata mult mai fain si profi  ca la mine) mi-a fost inlaturat la prima imbucatura: e foarte gustoasa, usoara si placut parfumata. Ideea mi se pare geniala pentru ca aluatul e de fapt cel clasic pentru tarte sarate, “secretul” e adaosul de frunze de busuioc care-i dau o culoare placut verzuie si un parfum proaspat.  Aluatul se prepara repede si usor si il poti folosi cu orice umplutura dupa plac. Eu am folosit o garnitura usoara si clasic italiana: rosii cherry, ansoa, masline si capere.

Ps: te vad deja ca incrunti nitel din sprancene, fiind o bucatareasa fara mari pretentii chestiile “geniale” sunt pentru mine cele gustoase, cu un „ceva” original insa simple si usor de facut.

La tarta inainte!
reteta tarta sarata cu busuioc si rosii

Tarta cu parfum de busuioc

Ingrediente pentru aluat:

100g faina alba

100g faina integrala ( o poti inlocui cu 100g de faina alba)

100g unt rece

o mana de frunze de busuioc( 20 de frunze am pus eu)

o mana de arpagic (facultativ, ii da un gust delicat de ceapa)

circa 80 ml ( 8 linguri) de apa foarte rece de la frigider

sare

in plus: putina faina si unt

Ingrediente pentu umplutura:

4 filete de ansoa

10 rosii cherry

o lingura de capere

2 linguri de masline

Cum se prepara tarta cu parfum de busuioc

aluat pentru tarte sarate

Spalam frunzele de busuioc si arpagicul, le uscam si le rupem in bucatele mici.

Punem in blender faina, un pic de sare, untul rece taiat bucatele, busuiocul si arpagicul. Mixam pana obtinem un aluat sfaramicios. Adaugam 80ml de apa si mixam inca putin. Cu compozitia astfel obtinuta formam o minge de aluat, o infasuram in folie alimentara si o dam la frigider pentru 30 de minute.

Intre timp incalzim cuptorul la 180°C si ungem cu unt o forma, preferabil una de tarta cu peretii josi.

Pregatim si umplutura: taiem rosiile pe jumatate, scurgem bine de ulei maslinele si filetele de ansoa. Ingredientele trebuie sa fie cat mai uscate pentru a nu umezi prea mult aluatul.

Dupa 30 de minute luam aluatul din figider, il intindem cu sucitorul pe masa presarata cu putina faina. Punem aluatul in forma unsa cu unt, il intepam usor cu o furculita(pentru a nu se umfla in timpul coacerii), il acoperim cu hartie pergament si punem deasupra hartiei o mana de legume uscate(eu folosesc fasole uscata), tot pentu a preveni umflarea aluatului. Il dam la cuptor pentru 15 minute.

Dupa 15 mimnute, eliminam legumele uscate si hartia de copt. Presaram deasupra ingredientele pentru umplutura(rosii, masline, capere, anoa) si o mai dam 15 minute la cuptor. E gata, pofta buna!

Secrete din bucatarie:

–        poti inlocui cele 100 g de faina integrala cu 100 g de faina alba, in acest caz trebuie sa reduci cantitatea de apa la 50 ml(5 linguri)

–        eu am folosit o forma de 26 cm diametru, insa merg bine si alte dimensiuni(de 20cm, 24 cm)

–        poti folosi acest aluat de tarta si ca baza pentru o umplutura pe care nu vrei s-o dai la cuptor: in acest caz coacem aluatul 15 minute acoperit cu hartie pergament si legume uscate, eliminam legumele si hartia si il mai coacem 15 minute. Adaugam umplutura si servim.

Pofta buna!

Pe curand, Anca
ps: ma gasesti pe facebook aici

Un gând despre „Tarta sarata cu parfum de busuioc

  1. Pingback: Crostata verde al profumo di pesto con acciughe e pomodori - Surpriza Gradina Ancutei | Matrioska Blog

Lasă un răspuns

