Henna cum sa ne vopsim natural si tratament pentru par stralucitor

tratament natural pentru par stralucitor cu henaTotul despre cum se vopseste parul cu henna

(sau cum sa ai cosite de Ileana Cosanzeana-si in varianta satena sau roscata- stralucitoare si sanatoase…par vopsit cu henna, colorant 100% vegetal si natural)

M-ati rugat sa va povestesc cum se foloseste henna pentru a vopsi parul roscat intr-o maniera 100% naturala si vegetala…asa ca uite sfaturile mele pentru a folosi henna.

Henna este un colorant vegetal natural, folosit de mii de ani in India, Orientul Mijlociu si Nordul Africii pentru a colora in tonalitati de roscat parul, barba, sprancenele, unghiile si pentru tatuajele pe maini. Henna este folosita nu numai pentru a colora, ci e considerata un adevarat tratament pentru par, inlatura grasimea si face ca parul sa fie mai stralucitor, puternic, voluminos.

Ma machiez foarte rar insa am fixul culorii parului: de-a lungul timpului parul mea a stralucit cam in toate culorile curcubeului, (aproape) albastru inclus. La un momentat dat m-am fixat pe roscat transformandu-ma in fata cu parul de foc:)…ma rog,avand parul asa de voluminos paream mai degraba un leu cu coama electrizata.

Multi ani am folosit vopseaua noramala, chimica pentru a deveni roscata. Apoi o draga prietena a decoperit henna intr-o calatorie in Maroc…vazand-o in poze m-am indragostit de culoarea ei de par(ceva rosu Raspunzel- neinfricata , daca ai vazut filmul) insa prejudecatile si lenea m-au tot facut sa aman experimentul cu henna. Am tot amanat pana cand am vazut superba coama roscata si stralucitoare a unei doamne marocane, din vorba in vorba mi-a daruit un pic de henna si multe sfaturi pentru a o intrebuinta. Au trecut deja vreo 18 luni de cand folosit lunar  henna pentru a ma vopsi si sunt  tare multumita de rezultat : parul este mai stralucitor, plin de reflexii si mai puternic, are un aspect mai sanatos.

Ce este henna?
ce este henna si cum se foloseste hennacum se vopseste parul cu henahenna cum se foloseste

Henna se obtine din frunzele uscate si macinate ale arbustului Lawsonia inermis, in comert se gaseste sub forma de pulbere verde. In fotografia de mai jos sunt 2 tipuri de henna 100% naturala, culoarea poate varia in functie de zona de provenienta si de cat de proaspata e(cea verde deschis e din Mexic, cea verde inchis din Maroc).

Foarte important: trebuie sa fii foarte atenta si sa folosesti doar henna pura , pe eticheta trebuie sa fie indicata la compozitie doar “100% lawsonia inermis”, fara alti pigmenti chimici.

De ce sa vopsesti parul cu henna : folosind o vopsea 100% vegetala si naturala, am observat cum parul meu e mai sanatos, mai puternic, voluminos si stralucitor. Culoarea parului e mult mai naturala, reflexiile la lumina sunt superbe.

Desigur exista si argumente impotriva folosirii henna: fata de vopseaua chimica, timpul de “lasat in poza” este cel putin dublu. Se intinde mai greu pe par. Cand folosesti henna pentru prima oara nu poti stii ce nuanta de rosu iese. Pe parul mai inchis(incepand de la saten mediu) se poate ca roscatul sa nu prinda in maniera perfect uniforma, dand un pic senzatia de suvite(mie imi place).

Inainte de a folosi henna trebuie sa fii atent la:

–        daca ti-ai vopsit parul cu henna si apoi vrei sa te intorci la vopseaua chimica, trebuie sa astepti 6 luni inainte de a o face;

–        in schimb te poti vopsi cu henna pe parul deja vopsit chimic, eu am facut-o fara probleme(am facut o pauza de 2 luni intre ele)

–        foloseste doar henna pura, deci doar 100% Lawsonia inermis

–        henna este obtinuta din plante si deci “naturala”, in Maroc se folosea saptamanal si pentru a spala/trata parul copiilor. Insa, in unele cazuri rare, si plantele pot provoca alergii, asa ca mai degraba fa o proba doar pe o mica portiune de par.
vopsire par roscat cu henna

hena si iaurt ingrediente pentru vopsirea naturala a parului

Dupa atatea precautii, iata cum fac pentru a-mi vopsi parul cu henna

(am parul saten mediu, lung pana la umeri si foarte des)

Ingrediente pentru compozitia de henna

– 100 g de henna pura

– 300ml de apa clocotita(eu folosesc 300ml de infuzie concentrata de ceai rosu (ceai rooibos) pentru a da parului reflexii si mai roscate)

– 2 lingurite de pulbere parfumata(obtinuta din petale de trandafiri si flori de lavanda, uscate si macinate) ; pulberea parfumata se folosete pentru a parfuma si nu influenteza culoarea,

– 4 linguri de suc de lamaie proaspat stoarsa- pentru a deschide culoarea

– 2 linguri de iaurt natural gras – pentru a face compozitia de henna mai cremoasa si mai usor de intins pe par

Cum se prepara compozitia de henna:

Punem henna si pulberea parfumata intr-un recipient de sticla, ceramica sau plastic(nu metalic), amestecam. Adaugam putin cate putin lichidul fierbinte, amestecand mereu cu o lingura(nu metalica) pana se omogenizeaza si se formeaza o crema densa. Adaugam sucul de lamaie si iaurtul, amestecam.

Compozitia trebuie sa aiba consistenta unei creme, nu prea solida pentru a o putea intinde pe par, nu prea lichida ca altfel curge(mie mi s-a intamplat prima oara).

Ne punem manusi din plastic(altfel mainile devin portocalii). Intindem compozitia de henna pe par incepand de la radacini si intanzind-o pe restul parului.Masam bine la radacini si apoi tot parul.

Acoperim parul cu o punga sau scufie din plastic, ideal infasuram capul cu folie alimentara de plastic: astfel evitam sa ne curgam vopseaua pe fata si tinem si la cald. Infasuram capul cu un prosop sau ne punem o caciula groasa din lana(henna actioneaza la caldura).

O lasam sa actioneze de la minim o ora la maxim 3 ore(eu de obicei o las o ora si jumatate- maxim 2 ore).

In timp ce avem henna in cap, incalzim din cand  parul cu un foen, fara a inlatura prosopul/caciula si scufia de plastic.

Dupa ce a stat in poza timpul necesar, clatim foarte bine parul cu multa apa calduta, pana cand apa nu mai are o culoare portocalie.

Ne spalam pe cap aplicand balsamul ca de obicei. Dupa numeroase probe am obsrvat ca e mai bine sa nu folosesc imediat sampon:pun doar balsam, clatesc bine, usuc. Astept o zi si apoi spal parul normal folosind sampon si balsam.

Sfaturi pentru a folosi henna:

–        aplica henna pe parul uscat si “murdar” de cel putin 2-3 zile deoarece henna are si efect  degresant

–        daca ai parul uscat(si ti-e frica ca-l usuci prea tare) poti aplica inainte de vopsire o masca cu putin ulei de masline: pui putin ulei, il masezi pe tot parul, il lasi sa sa actioneze pentru 10 minute, clatesti, tamponezi bine cu un prosop, aplici henna. Eu am incercat doar o singura data pentru mi s-a parut ca astfel culoarea prinde mai putin.

–        Foloseste manusi de plastic cand aplici culoarea, altfel te vei trezi cu mainile si unghiile temporar portocalii

–        Pe unele forumuri am vazut sfatul de a lasat compozitia de henna(henna plus apa fierbinte) sa se odihneasca cateva ore pentru a se oxida si a deveni mai puternica. Urmand sfaturile prietenei marocane, eu o folosesc imediat dupa ce am preparat-o , cat se raceste nitel  pentru a o putea intinde pe cap fara sa ma arda(de cateva ori am lasat compozitia cateva ore sa se oxideze inainte de ao aplica pe par,  insa rezultatul mi s-a parut identic).

Cum putem intensifica culoarea parului / obtine nuante diferite de roscat:

Henna se foloseste impreuna cu alte extracte din plante pentru a obtine diferite tonalitati de rosu si saten, de la aramiu dechis la roscat inchis, iata cateva sugestii:

–        pe masura ce folosim henna, efectul se cunoaste mai bine

–        pentru a obtine un roscat-aramiu deschis si/sau per reflexii aurii: foloseste o infuzie concentrata de ceai de musetel(in loc de apa chioara fierbinte); adauga si 2 linguri de zeama de lamaie proaspat stoarsa si, daca vrei, putina curcuma(mirodenia de culoare galben-ocru care se foloseste si la gatit). Combinatia asta(insa fara curcuma) am testat-o si eu

–        pentru a obtine un rosu mai puternic: poti incerca-tot in locul apei chioare- o infuzie concentrata de ceai rosu(rooibos) sau un decoct din coaja de rodii. Acum folosesc combinatia cu ceai rosu.

–        Pentru a obtine o nuanta de roscat inchis –saten: foloseste o infuzie concentrata de ceai negru sau cafea concentrata(strecurata de zat). Am incercat cu cafea, rezultatul era bun insa nu mi-a placut mirosul si satenul era prea inchis pentru mine.

–        S-ar putea sa gasesti in comert, sub forma de pulbere, henna deja amestecata cu curcuma(pentru aramiu deshis) si henna cu cafea(pentru aramiu inchis).

Vopsirea parului alb cu henna:

–        dupa cateva vopsiri cu henna ar trebui sa prinda(prietena marocana mi-a spus ca ea are foarte mult par alb pe care reuseste sa-l acopere complet). Intre timp am reusit sa conving doua cunostinte sa treaca la henna: una cu cateva fire albe, cealalta grizonata: la amandoua henna acopera perfect firele albe, nu se vad zone de culoare diferite.

Ooo, chiar sunt curioasa daca a avut cineva rabdare sa citeasca articolul asta asa de lung…sper ca ti-a fost de folos. Acum e randul tau sa-mi spui daca te tenteaza sa experimentezi cu henna. Sau, daca ai incercat deja, sa-mi spui si parerea ta.

Pe curand,

Ancuta – fata cu parul de foc:)

4 gânduri despre „Henna cum sa ne vopsim natural si tratament pentru par stralucitor

  1. Pingback: Hennè come tingere i capelli naturalmente | Matrioska Blog

  2. Pingback: Colorare i capelli rossi ramato intenso con misto naturale hennè e tè rosso | Matrioska Blog

  3. M-am vopsit si eu de cateva ori cand aveam parul mai scurt insa de vreo sase-sapte ani de cand l-am lasat sa creasca, n-am mai pus vopsea in el. Intr-un fel e mai ok asa pentru ca fiind lung, culoarea lui naturala ii vine mult mai bine.

    Dar cand o sa ma tund o sa vreau sa-l vopsesc putin si cert e ca as incerca cu henna pentru ca era cat pe ce sa o incerc si pe vremuri. Doar pretul de la acea vreme m-a impiedicat, dar asta pentru ca se gasea mai greu si era mai scumpa. Acum nu mai e cazul.

    Oricum, chiar si fara interes imediat, m-a prins curiozitatea si am citit tot articolul 😀

    • Buna Claudia, eu renunt la orice dar nu la culoarea parului 🙂 (bine, nici la cercei, parfum si esarfe:)), am dulapul plin cu tot felul de farduri, rujuri si oje pe care nici eu nu stiu de ce le-am luat ca niciodata n-am rabdare sa ma machiez nitel.
      Henna paote fi folosita si ca tratament pentru par, pentru a-l face mai sanatos si puternic, e un bun tratament si pentru parul gras….in acest caz il lasi mai putin pe par, doar vreo jumatate de ora, dar niste reflexii roscate tot ii da. Mie imi povestea doamna de origina marocana ca in Maroc se utiliza saptamanal in loc de sampon pentru a spala parul copiilor:).
      Referitor la pret, depinde de unde o iei, acum e mult mai usor de gasit…poate gasesti un magazin cu produse etnice, turcesc sau marocan. Eu mi-am luat vreo 2 kile in primavara de la Istanbul, costa de vreo 10 ori mai putin ca in Italia…evident ca m-au oprit vamesii la Torino in aeroport:) (bine, in afara de henna aveam si un vast asortiment de mirodenii si ceaiuri…asacam cat sa-mi deschid un bazar oriental acasa:)).

Lasă un răspuns

